Na internetovém podnikání je zaručeně výhodou třeba to, že je tu každý sám svým pánem a svého štěstí strůjcem. Ovšem když se nad tím trochu zamyslíme, můžeme zjistit, že je totéž vlastně dost možná i tím nejhorším, co může někdy soukromého podnikatele potkat. Protože vzkvétá-li takový byznys a přináší dost vysoké zisky, stěží si lze představit lepší zaměstnání, jenže když tomu tak není, může to být i vyslovená tragédie, protože pak nikoho nezajímá, jak bude soukromník svůj byznys financovat a z čeho bude žít.
A když tedy chce někdo podnikat, může, ale měl by počítat i s možnými riziky. Což platí i pro internetové podnikatele, kteří by sice měli mít vzhledem k množství uživatelů internetu a jeho rozšířenosti po celém světě zákazníků dost a dost, jenže tomu tak často přece jenom není.
Může totiž internetový podnikatel oslovit všechny lidi, kteří mají připojení na internet, a to bez ohledu na to, v které části světa žijí? Může. Ale než k tomu dojde, je nezbytné, aby oni lidé o takovém podnikatelském webu věděli. A to je možné jedině tehdy, když se jeho odkaz objevuje na předních místech v internetových vyhledávačích a když ho podporuje skutečně účinná reklama.
Internetoví podnikatelé tak stoprocentně potřebují PPC a SEO. Bez nich, tedy bez skutečně účinné reklamy financované úměrně počtu kliknutí na ni a optimalizace pro internetové vyhledávače, se jenom hodně těžko prosazuje, bez toho se sotva dozví dostatek zájemců, že je tu i tato nabídka a že by ji bylo z nějakého důvodu žádoucí využít.
A co se týká optimalizace SEO – jak na to? Jak přesvědčit internetové vyhledávače, aby veřejnosti nabízely přednostně právě jeden určitý web, a ne některou konkurenční nabídku? Jistě, jsou tu i možnosti, jak si může podnikatel polepšit i sám svými vlastními zásahy do webu a všeho, co s ním souvisí, ale profesionální pomoc je přece jenom něčím lepším. Něčím, na co by se mělo sázet.