Každému je jistě jasné, že firmy potřebují své provozovny, ve kterých se odvádí ta práce, jíž se takové firmy živí. Někdy jsou to třeba tovární prostory, někdy dílny, někdy kanceláře a podobně. Jenže kromě toho, že se v takových firmách musí pracovat, je jasné i to, že musí mít takové podniky pro koho pracovat. Musí mít své odběratele a zákazníky. A aby mohly fungovat, musí mít i své dodavatele nebo další obchodní partnery. A to znamená, že mezi objekty, které takové podniky využívají, nesmí navíc chybět ani firemní sídla. Tedy objekty, ve kterých je každá konkrétní firma dostupná veřejnosti, zákazníkům, úředníkům i komukoliv jinému.
Ale určitě vás napadne, že je spousta podnikatelů, kteří nejsou zrovna bohatí. A pro ty může být koupě další nemovitosti navíc jenom přítěží nebo to může být i naprosto nezvládnutelné. A máte pravdu. Firemní sídla, tedy nemovitosti, jsou pro podnikatele leckdy přílišným luxusem. Ale musí je mít. Jinak podnikat nebudou. A jak to vyřešit? Koupit si nějaký mizerně vypadající objekt na neatraktivním místě, který je relativně levnější? To by sice šlo, ale firmu by to právě dobře nereprezentovalo. A zákazníci by se od ní odvraceli. Mít firemní sídlo přímo v provozovně nebo u podnikatele doma?
To by bylo také možné, jenže by tím pádem každý návštěvník rušil. A to nemluvě o tom, že výrobní haly nejsou vždycky dokonale vypadající a reprezentativní místa. Ale jak to tedy vyřešit? Jak sehnat skvěle vypadající firemní sídlo levně? Zdá se, že to je nemožné. Ale možné to naštěstí bývá. Podnikatele může jak po stránce prestiže, tak i po stránce ceny uspokojit sídlo firmy v Praze. Tedy virtuální firemní sídlo. Takový podnik se prostě může zaregistrovat u někoho, kdo mu za úplatu poskytne adresu své dokonalé nemovitosti a nabídne mu i s podnikáním a firemním sídlem spojené nepostradatelné služby. A pak se dá rázem podnikat, aniž by se platil za firemní sídlo majlant.