Aby si na sebe kterýkoliv podnikatel dokázal vydělat, což je v podstatě jeho prvořadým úkolem, je třeba mít něco, co by se dalo potenciálním zákazníkům nabídnout, a také mít někoho, komu by se to dalo nabídnout. Ani bez jednoho z tohoto se nedá obejít, má-li se podnikat aspoň trochu úspěšně. Protože nemít co nabízet nebo nemít někoho, kdo by si to byl ochoten koupit a zaplatit, by znamenalo nevyhnutelný konec jakéhokoliv byznysu, ten internetový logicky nevyjímaje.
Jenže mají všichni podnikatelé dost zákazníků? Jak realita ukazuje a jak i mnozí v tomto nezainteresovaní lidé vědí, není tomu tak. Ani ti z podnikatelů a firem nabízející to naprosto nejlepší a nejvýhodnější nemají často své jisté, a to z toho nepříjemného důvodu, že se jim nedaří oslovit ty, kteří by jim měli platit. A bez zákazníků nemá žádné podnikání smysl.
A je to na internetu s jeho nesčetnými uživateli jiné? Je to tam lepší, protože se přes internet dají lehce oslovit skutečně mnozí lidé, a to dokonce v libovolné světové končině? Vlastně často není. Ani zde není žádná záruka, že se bude něčí web těšit zájmu těch, jimž by měl něco předkládat. Často se takový web ztratí mezi tím vším, co je na internetu publikováno, a lidé ho nenajdou. A když ho nenajdou, je po výnosných obchodech.
A co s tím internetoví podnikatelé nadělají? Bez optimalizace pro internetové vyhledávače zřejmě nic. A s optimalizací? To je jiná.
Když si někdo nechá udělat v zájmu SEO (optimalizace) test toho, jak na tom jeho web je, jaké jsou jeho výhody a zejména nedostatky, je možné zajistit si jeho zdokonalení a na tomto závisející vzestup mezi jinými nabídkami internetových vyhledávačů. A když se s pomocí SEO (optimalizace) pro Google dostane něčí web ve vyhledávačích na přední pozici, kde ho každý uživatel internetu automaticky uvidí, dá se s vysokou návštěvností, a tedy i zisky, počítat.