Tento systém by měl udělat ovzduší zase o něco dýchatelnější, pokud se tomu ovšem dá věřit. Tím ovšem nechci zpochybnit práci několika stovek vědců a dalších lidí, kteří se na tom podíleli. Myslím to tak, zda to bude vůbec mít, byť jen minimální vliv. Podívejte se na spotřebu a exhalaci tisíců letadel ve vzduchu, nebo obřích zaoceánských lodí, které neustále pendlují mezi kontinenty. Má smysl to vůbec nějak měřit natož pak ještě komentovat? Miliony tun smogu proti těm několika gramům u jednotlivých aut, to snad ani nemá vůbec cenu dávat dohromady.
Ekologie se však musí povinně řešit, i když jen tak naoko. Navíc dle tvrzení řidičů a dalších dělá prý AdBlue potíže. Jestli je to myšleno jako celek, nebo jen AdBlue DEF samotný, to se již nebere v potaz a většinou se vyřadí celý systém. Tím problémy skončí a je klid. Ještě vysvětlení, DEF znamená anglickou zkratku Diesel Exhaust Fluid. Je to kapalina, která se do AdBlue přidává, aby pak snížila hladinu emisí oxidů dusíku. Množící se problémy s doplněním a další a další donutily řidiče k obcházení systému a vypínání. Jenže pak už auto nenastartovali.
Tyto úpravy prováděné amatérsky tak totiž většinou končí. A je jedno zda udělají chybu v mechanické části deaktivace nebo až v té softwarové. Automobil potom prostě nechytne, nebo vysílá naprosto nesmyslné hlášky. Je proto dobré nechat deaktivaci na skutečných odbornících. Na takových, kteří se tím živí a mají to již pořádně nastudováno. Umí to celé vypnout tak, že vše vlastně zůstane zachováno a když je třeba, dá se to velmi lehce uvést zpátky do původního stavu. Za touto operací není nutno někam jezdit, technik si k vám domů přijede a nebude vás to stát ani korunu navíc. On odvede svou práci, která může trvat různě dlouho, ale většinou počítejte tak zhruba půl hodiny, a máte pokoj. Už se s tím systémem nemusíte potýkat.