Propagace na internetu je nezbytná. Bez toho vás vyhledávače nebudou dávat na přední místa žebříčku a uživatelé se o vás vůbec nedozví. Velkým pomocníkem k vašemu vysněnému cíli, tedy prodeji velkého množství produktů a služeb, je kvalitní tvorba reklamních textů, neboli copywriting. Kdo je copywriter a proč je dobré si dát na jeho výběru záležet?
Kdo je copywriter a co dělá?
Textař je člověk, které pracuje sám na sebe (freelancer), anebo v agentuře. Někteří si pod tímto pojmem představí blogera. Tak to ale vůbec není. Jeho práce je mnohem důležitější a složitější. Potřebuje k ní hodně znalostí, dovedností a času. Pokud myslíte své podnikání vážně a chcete začít dobře od začátku, zkušený copywriter by měl stát již u zrodu internetového obchodu.
Budete ho potřebovat při vytváření katalogů, článků i publikačního plánu. Vytvoří pro vás na míru reklamy, kompletní obsah webových stránek, tiskové zprávy a PR články, názvy a slogany. A hlavně bere v úvahu SEO, neboli optimalizaci pro vyhledávače a nepíše pro sebe, ale pro vaše potenciální klienty, které se snažíte zaujmout a přitáhnout k sobě.
Při výběru se dívejte na pár základních věcí
Za veškerým obsahem, který od svého odborníka dostanete, stojí kupa tvrdé práce. Nebo by alespoň měla stát. Někteří v tomto řemesle samozřejmě nejsou tak dobří jako jiní. Najdou se ale i tací, kteří chtějí jen shrábnout velké peníze za málo práce. Takovým se snažte vyhnout. Existuje pár základních kritérií, které by měl každý dobrý textař splňovat. Jde o:
-
gramatickou, stylistickou a estetickou bezchybnost,
-
čerpání z důvěryhodných zdrojů,
-
kritické myšlení,
-
základy SEO praktik, které vás dostanou na přední místa výsledků ve vyhledávači.
Přiveďte uživatele díky kvalitě
Návštěvnost webové stránky, linkbuilding a konverze jsou jedny z nejdůležitějších věcí, které bystě měli sledovat. K tomu vám pomůže kvalitní obsah, který je informuje, představí vás, zlepší povědomí a pověst prostřednictvím čtivých článků.